dinsdag 30 juli 2013

Goed nieuws en minder goed nieuws

Goed nieuws ! 
Als Theo zo goed blijft, kunnen we morgen naar huis (naar zee in ons geval). Fijn !

Minder goed nieuws..
Uit de biopsie is vandaag (pas) gebleken dat Theo het parvovirus heeft. Dat is een virus dat ook de vijfde kinderziekte wordt genoemd.  Dit specifieke virus onderdrukt de werking van het beenmerg. Er wordt nog onderzocht of het ook in het beenmerg aanwezig is. 

Dat verklaart het trage herstel van het bloed van Theo. Het zou ook daardoor komen dat hij de ene dag voldoende witte bloedcellen heeft, en de andere dag een pak minder. (Zoals gisteren 3700, en vandaag weer 2800.) Het zou ook kunnen verklaren waarom hij zich de ene dag al beter voelt dan de andere. Waarom de tandvleesontsteking zo lang bleef aanslepen. Waarom hij minder eetlust heeft dan we hadden verwacht. 

Deze diagnose sluit helaas ook een aantal vakantiewensen uit, en wijzigt onze verwachtingen voor de nabije toekomst. Zo kan Theo deze zomer nog niet gaan zwemmen. Blijft het nodig om op zijn eten te letten. Zal hij tegen september waarschijnlijk nog niet echt in vorm zijn, althans minder dan gehoopt. Blijft hij nog wat langer fragiel, en waarschijnlijk ook nog mager. Zijn we opeens niet meer zo zeker dat we Gasthuisberg niet meer in volpension zullen meemaken. 

Vergeef ons als we de schouders even laten hangen en een diepe zucht de wereld insturen. 
(heel even maar)

Morgen weer klaar voor een nieuwe dag - samen aan zee. 














2 opmerkingen:

  1. Hallo Theo,
    Geniet volop van de zee, het strand, het zonnetje ...
    Maak jij dan ook graag zo'n zandkasteel met een riviertje waar het zeewater inloopt? Volgende week ga ik ook enkele dagen met mijn memé en opa naar zee. Ik kijk er al naar uit.
    Vooral ook om met de autootjes op de dijk te rijden (of dat iemand mij verder duwt, dat heb ik nog liever ;-)) Of een ijsje te eten, of garnaaltjes te vissen met een netje.
    Ik hoop dat je heel veel plezier hebt en dat je snel terug helemaal toppie bent! Vele groetjes,
    Kobe en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Theo,
    Wat denk je van dit plan:
    zet dat parvo-virus op de gocart
    en duw het diep den dijk af
    recht de zee in
    en laat de kwallen dan maar hunne gang gaan
    met dat beest...
    Wat denk je: goed plan?
    Gaan jullie zaterdag toevallig ook zeilen met de brussenwerking?
    Ik stuur mijn zus en mama.
    Ik zit nog iets te vast op den berg.
    Maar volgend jaar ga ik wel mee.
    Denk ik.
    Wat denk je van mijn volgend plan:
    volgend jaar,
    jij en ik,
    samen op een zeilboot?
    Go, Theo! Go!!!!

    BeantwoordenVerwijderen